Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  

Przeczytaj:
Damian Szubart nowym Burmistrzem
Będą duże utrudnienia w Łańcucie
Tadeusz Pasieczny wójtem Gminy Łańcut
Odcinek drogi zamknięty
home > Start > Aktualności > CATI, czyli telefoniczne badanie opinii konsumenckiej
Rozmiar tekstu:
AAA
KRAJ
2024.01.15 06:35 | aktualizacja: 2024.01.15 06:35

CATI, czyli telefoniczne badanie opinii konsumenckiej

Współczesne przedsiębiorstwa szukają skutecznych sposobów na to, by szerzej sprawdzić opinie konsumentów na temat świadczonych im usług. Badania rynku lub satysfakcji klienta, mimo wysokiej skuteczności, bardzo często są nad wyraz czasochłonne i kosztowne. Na szczęście istnieje metoda, z której chętnie korzystają zarówno ogromne przedsiębiorstwa, jak i mniejsze firmy. Mowa oczywiście o badaniu CATI - wspomaganym komputerowo wywiadzie telefonicznym, stanowiącym popularną metodę badania ilościowego w celach marketingowych. To kompleksowo przygotowane rozwiązanie, służące badaniu rynku i potrzeb konsumentów, łączy w sobie zalety dwóch metod: wywiadu telefonicznego oraz ankiety komputerowej. Możliwość nagromadzenia sporej ilości danych dość niskim kosztem powoduje, że wiele firm bardzo chętnie korzysta z badań CATI z zamiarem pozyskania informacji mających pomóc w dalszym rozwoju swoich biznesów.
CATI, czyli telefoniczne badanie opinii konsumenckiej
CATI, czyli telefoniczne badanie opinii konsumenckiej

Na czym polega i jakie zalety kryje w sobie CATI?

Jednym z głównych założeń metody CATI jest zbieranie danych ankietera, który dzwoni do respondenta i zadaje mu serię wcześniej przygotowanych, konkretnych pytań. Wydzwaniane numery telefoniczne pochodzą z baz danych czy są tworzone w sposób losowy, co pozwala na uzyskanie wysoce rzetelnych wyników. Przez cały czas przeprowadzania badania, ankieter wspierany jest w sposób komputerowy, podążając za skryptem i płynnie przechodząc do kolejnych pytań. Z konieczności zachowania wysokiej jakości obsługi, wszystkie rozmowy są rejestrowane w taki sposób, by odsłuchujący je supervisor mógł wprowadzić niezbędne poprawki. Wszystkie wyniki zapisywane są na bieżąco w wersji elektroniczn ej, przez co możliwa jest ich dokładna analiza zaraz po zakończeniu rozmowy. Na koniec tworzony jest szczegółowy raport, który przedstawia wyniki badania. Badanie CATI cenione jest przez przedsiębiorców zwłaszcza za krótki czas realizacji; rozmowy są na tyle przemyślane, by nie zajmować respondentom zbyt wiele czasu. Co więcej, w jednym momencie możliwe jest do przeprowadzenia kilka rozmów, co znacząco skraca czas pozyskiwania danych. W przypadku takim jak CATI, "szybko i tanio" idzie ze sobą w parze - porównując badanie z innymi metodami, takimi jak PAPI oraz CAPI, cenowo wypada ono znacznie lepiej. Wynika to przede wszystkim z faktu, że do przeprowadzenia ankiety metodą telefoniczną nie ma konieczności spotkania się z respondentami twarzą w twarz. Na stronie https://norstat.co/pl możemy dowiedzieć się także, że baza danych do metody CATI może być dowolna, w zależności od potrzeb jakie wykazuje zleceniodawca. Pytania są natomiast konstruowane w taki sposób, by zawsze były one zamknięte - nie ma więc miejsca na dowolną interpretację odpowiedzi, natomiast uzyskane wyniki są nad wyraz przejrzyste.

W jakich miejscach CATI sprawdza się najlepiej?

Metoda doskonale sprawdzi się tam, gdzie priorytetem jest szybkie pozyskanie opinii dużej liczby konsumentów. Nie bez powodu jest ono najczęściej stosowane w małych i średnich przedsiębiorstwach czy projektach B2B, ze względu na stosunkowo niskie koszty ORAZ szybki czas realizacji. Metoda CATI świetnie odnajduje się w badaniach marketingowych, takich jak badania rynku, opinii publicznej oraz satysfakcji klienta. Wzrost popularności urządzeń elektronicznych spowodował, że telefoniczne badania ankietowe są coraz częściej używanym narzędziem. Fizyczna obecność ankietera przy respondencie nie jest już konieczna ; współcześnie możemy dodzwonić się niemalże do wszystkich. Badanie CATI przeprowadzone przez rzetelną agencję taką jak Norstat pozwala zebrać informacje na temat preferencji i opinii klientów, jakie mogą w znaczący sposób przyczynić się do rozwoju oraz sukcesu firmy. Pomimo pewnych ograniczeń, takich jak brak czasu respondentów, trudności w kontakcie czy dość krótka forma, wielu przedsiębiorców docenia wachlarz możliwości, jakie daje dobrze opracowane badanie CATI.

Artykuł Sponsorowany
REKLAMA
Oceń:
1 głos
CATI, czyli telefoniczne badanie opinii konsumenckiej, 5.0000 out of 5 based on 1 ratings
Artykuł Sponsorowany dodany
 
Odsłon: 906
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (0)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na lancut.gada.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Brak wpisów, Twój komentarz może byc pierwszy.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu lancut.gada.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
REKLAMA

Najpopularniejsze

Ostatnie komentarze

REKLAMA
 
telRedakcja telefon

795 977 761

alarmSkrzynka alarmowa

alert@lancut.gada.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@lancut.gada.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone lancut.gada.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball hosting home.pl
Mapa strony | Zapytania Google
x