- W okresie od 21.07. do 5.08.2015 r. wykonamy prace, które podlegać będą na wymianie nawierzchni torowej i drogowej na przejeździe oraz poprawimy dojazdy do przejazdu - informuje rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Dorota Szalacha .
Płyty nawierzchni przejazdowej wymienione będą na gumowe typu STRAIL. - Charakteryzują się one wysoką wytrzymałością i odpornością na ścieranie, przez co sprawdzają się na przejazdach o dużym natężeniu ruchu. Zadbamy również o lepsze oznakowanie poziome i pionowe, z wydzieleniem pasa dla pieszych. Do wzrostu poziomu bezpieczeństwa przyczyni się także wygrodzenie przejazdu, przewidziane od strony toru nr 1 - dodaje Dorota Szalacha.
Zamknięcie przejazdu na okres dwóch tygodni nastąpi 21 lipca. W tym czasie ruch kołowy prowadzony będzie objazdami (przez ul. Kraszewskiego, Krzemienicę i Czarną do drogi wojewódzkiej oraz ul. Polną i Kąty), a piesi będą mogli korzystać z prowizorycznego przejścia, które będzie zamykane przez rogatki funkcjonujące obecnie na przejeździe.
Poprawa bezpieczeństwa
- W ramach prac związanych z poprawą poziomu bezpieczeństwa na przejeździe w stacji Łańcut zrealizowana zostanie jednocześnie wymiana 7 rozjazdów - podkreśla rzecznik PKP PLK S.A.
Prace te będą realizowane w ramach ogólnopolskiego projektu, pod nazwą: "Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym" POIiŚ 7.1-71., którego inwestorem jest PLK. Zakłada on wymianę prawie 700 rozjazdów na 31 liniach kolejowych i 142 posterunkach ruchu na terenie 14 województw oraz 4 przejazdów kolejowo-drogowych, m. in. w Łańcucie, w Radymnie i w Żurawicy.
Koszt zaplanowanych prac na stacji Łańcut, obejmujących przejazd i rozjazdy, wyniesie ok. 5 mln zł. Całkowity koszt realizacji projektu PLK to ponad 641 mln zł.