Jakie gadżety dla dzieci poprawiają wizerunek marek?
Gadżety dla dzieci w formacie zabawki, często pluszaka to bardzo popularne i optymalne rozwiązanie przy prowadzeniu długoterminowej kampanii marketingowej. Producenci zabawek, specjaliści związani z wychowaniem, edukacją najmłodszych często posługują się takimi upominkami, aby stworzyć atmosferę zaufania na spotkaniach z rodzinami. Gadżety dla dzieci charakteryzują się sporym zróżnicowaniem od zabawek zaczynając, kończąc na butelkach do karmienia, a nawet dronach dla nieco dojrzalszych nastolatków. Dzieci coraz częściej sięgają po upominki technologiczne, elektroniczne, zestawy klocków, puzzli, po łamigłówki. Młode pokolenie szybko zapoznaje się ze skomplikowanymi mechanizmami i lubi wrażenia wzrokowe, generalnie pobudzanie zmysłów. Dalej jednak doskonale wypadają worki ze sznurkiem do kolorowania razem z kredkami, pakiety kredek przypominających zwierzątka, kreda do pisania po chodniku i tablicy umieszczonej w domu, do samodzielnej edukacji. Gadżety dla dzieci to szansa na przekazanie pozytywnej idei o marce nie tylko najmłodszym, ale przede wszystkim rodzicom, bo to przecież dorośli dysponują budżetem do rozdysponowania na potomstwo. Komunikacja marki z całą rodziną to klucz do sukcesu komercyjnego, oczywiście w zależności od branży.
Dlaczego marki komunikują się z najmłodszymi i stawiają na ukierunkowany marketing?
Dzieci w końcu zaczną rosnąć i staną się realnymi konsumentami z własnymi funduszami. Wiele sektorów nowoczesnej gospodarki bazuje na modelu długoterminowego wzrostu konsumenta. Dziecko, które składało klocki wraca czasami do bardziej zaawansowanych zestawów jako osoba dorosła, a to tylko jeden z ciekawszych przykładów na popularność pokoleniowych marek. Nieco droższe gadżety dla dzieci warto wręczać na zasadzie organizacji konkursów, na konferencjach przedstawiających innowacje, w grupach kontrolowanych i dokładnie analizowanych pod kątem preferencji. Monitorowanie grupy docelowej to ważne założenie przekładające się na efektywność zakupów gadżetów reklamowych, w tym dedykowanych najmłodszym.
Czym powinny charakteryzować się gadżety dla dzieci?
Przede wszystkim gadżety dla dzieci powinny charakteryzować się bezpieczeństwem użytkowania, certyfikacją, wygodą użytkowania, wytrzymałością, miłym dla oka projektem i naturalnie dopasowaniem do specyfiki identyfikacji wizualnej działalności gospodarczej. Bez tego nie ma mowy o budowaniu rozpoznawalności w grupie docelowej.