W sobotę do łańcuckiej komendy zgłosił się mężczyzna, który stracił pieniądze podczas próby internetowej transakcji. Pokrzywdzony wystawił towar do sprzedaży na jednym z portali ogłoszeniowych. Następnego dnia otrzymał wiadomość SMS o zapłacie przez klienta serwisu za wystawiony przedmiot i dostawę.
Dwie godziny później z pokrzywdzonym skontaktował się mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik infolinii portalu ogłoszeniowego. Poinformował o błędzie w transakcji i konieczności zwrotu nieprawidłowo pobranych z konta kupującego pieniędzy. Podczas telefonicznej rozmowy, przekonał pokrzywdzonego do oddania nadpłaty w formie wygenerowania dwóch kodów BLIK. Ich kwota opiewała na prawie 2 tysiące złotych. Mężczyzna wykonał jego polecenia. Po jakimś czasie, po zakończonej rozmowie, zorientował się, że został oszukany.
To już kolejny przypadek, kiedy oszuści, pod różnymi pretekstami, proszą o przekazaniem pieniędzy za pomocą kodów BLIK. Dzięki nim, z kont pokrzywdzonych przestępcy mogą szybko wypłacić gotówkę. Dlatego pamiętajmy, aby przed wygenerowaniem i przesłaniem kodu BLIK, zawsze zweryfikować prośbę o jego udostępnienie.
KPP Łańcut/Red
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
Chciał sprzedać, a stracił prawie 2 tys zł., 0 out of 5 based on 0 ratings
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu lancut.gada.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.