
-Przy udziale przedstawicieli stron Wykonawcy, Zamawiającego, Nadzoru Inwestorskiego i Użytkownika, sporządzono protokół usterek elementów infrastruktrutury wyznaczonych do usunięcia w ramach obowiazującej rekojmii. Wskazane usterki miały charakter jednostkowy, przeważnie typu ekploatycyjnego, nie wpływające w znaczący sposób na funcjonawanie całości obiektu. Co do incydentów, do których doszło to za pierwszym razem kiedy tunel nie był oddany do użytkowania centralny sterownik nie włączył pomp pod tunelem, których zadaniem jest wypompowywanie wody z tunelu.- poinformowała przedstawicielka zarządcy drogi dyr. Aleksandra Cieszyńska - Natomiast 7 lipca br. poprzez wyładowania atmosferyczne odcięte zostało zasilanie zewnętrzne, które w tym wypadku jest z dwóch źródeł. Po interwencji pracowników PGE i wymianie bezpieczników BM woda została w 5 min wypompowana z tunelu. 13 lipca br. były jeszcze większe opady w Łańcucie a tunel pod torami kolejowymi nie został zalany bo prawidłowo zadziałały pompy. Aby w przyszłości zabezpieczyć się się przed odcięciem zewnętrznego zasilania mamy zaplanowany zakup agregatu prądotwórczego >160 KW a obecnie mamy taki agregat użyczony przez Wojewódzkie Centrum Zarzadzania Kryzysowego.- dodała

