Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  

Przeczytaj:
Kumek, Rupar, Rejman czy Szubart? [SONDA]
Czarnota, Czechowicz czy Pasieczny? [SONDA]
Uroczystość w Markowej, 80 rocznica.
Tata wraz z synem Karolem opowiadają o swoich zmaganiach z codziennością
home > Start > Aktualności > Rzecznik ci pomoże
Rozmiar tekstu:
AAA
POWIAT ŁAŃCUT
2017.05.18 14:05 | aktualizacja: 2017.05.18 14:19

Rzecznik ci pomoże

Podczas poniedziałkowego posiedzenia Komisji Zdrowia, Rodziny i Pomocy Społecznej Rady Powiatu Łańcuckiego dokonano podsumowania pracy Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta.
Rzecznik ci pomoże
Rzecznik ci pomoże

Nieudane zakupy, nieprzemyślane umowy, reklamacje - w tych sprawach nieodpłatnej porady udzieli Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta. W ubiegłym roku rzecznik w Łańcucie udzielił 529 porad prawnych, w ramach których przygotowane zostało ponad 280 pism.

- Te sprawy są bardzo różne, od zwykłej reklamacji butów, poprzez reklamację usług telekomunikacyjnych po rezygnację z umów zawieranych na różnego rodzaju pokazach, czy z tzw. domokrążcami - wyjaśniał podczas ostatniego posiedzenia Komisji Zdrowia, Rodziny i Pomocy Społecznej Rady Powiatu Łańcuckiego pełniący funkcję rzecznika na terenie powiatu łańcuckiego Krzysztof Ożga. Pomimo tego, że do rzecznika trafiają zazwyczaj sprawy zagmatwane i zadawnione, to około 40% z nich kończy się pozytywnie dla korzystających z pomocy Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta w Łańcucie. Obserwowany jest również wzrost rozpatrzonych w ciągu roku spraw. W 2009 r. było ich 306, natomiast w 2016 r. - 604. Do dnia dzisiejszego w 2017 r. przeprowadzonych zostało prawie 300 spraw.

Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta zapewnienia konsumentom bezpłatne poradnictwo i informację prawną w zakresie ochrony ich interesów, składa wnioski w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, występuje do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów, współdziała z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, a także wytacza powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępuje, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów i występuje w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jako oskarżyciel publiczny.

Zakres działalności rzecznika obejmuje m.in. oszustwa w sprzedaży i zawieranie umów na świadczenie usług oraz ubezpieczeń z wyłączeniem ubezpieczeń społecznych. Zgodnie z nową wytyczną Sądu Najwyższego klientem rzecznika konsumentów nie może być poszkodowany w wypadku komunikacyjnym. Jedyną instytucją, która nieodpłatnie może udzielić porady w tej sprawie jest Rzecznik Finansowy w Warszawie.

Uwaga na oszustów

Jednymi z najczęściej trafiających do rzecznika spraw są oszustwa konsumenckie. - Przykładowo, ostatnio modną metodą na skłonienie klienta do podpisania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych jest przekazanie informacji, iż w związku z małą liczbą abonentów, będzie likwidowana linia kablowa w danej miejscowości, w związku z czym należy zawrzeć nową umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych, bo stara przestanie za chwilę istnieć. Niestety procedery tego typu zdarzają się coraz częściej - ostrzega rzecznik powiatowy w Łańcucie.

Bez wyroku sądowego w sporze z bankiem

Instytucja, która została powołana w celu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami-klientami banków, a bankami w zakresie roszczeń pieniężnych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przez bank czynności bankowych lub innych czynności na rzecz konsumenta to Bankowy Arbitraż Konsumencki działający przy Związku Banków Polskich.

Jak informuje Krzysztof Ożga w ubiegłym roku na 4-5 spraw skierowanych do arbitrażu bankowego 3 zakończyło się pozytywnie dla konsumentów. Rozpatrzenie spraw przez Arbitraż Sądowy to koszt 50 zł, które na dodatek są zwracane po uznaniu roszczeń, rozprawa sądowa trwałaby dużo dłużej i dużo więcej kosztowała.

Redakcja
REKLAMA
Oceń:
1 głos
Rzecznik ci pomoże, 5.0000 out of 5 based on 1 ratings
Redakcja dodany
 
Odsłon: 6855
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (1)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na lancut.gada.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Ostatnio dodane komentarze
5a0-f81
~ Brak pomocy u rzecznika   U Pana rzecznika byłam dwa razy i niestety nie zareagował w żaden sposób, powiedział ze pomoże i na obiecanka się skończyło. Telefonu nie odbiera i na maile nie odpisuje.
22 maja 2017
+4
-1
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu lancut.gada.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
REKLAMA

Najpopularniejsze

Ostatnie komentarze

REKLAMA
 
telRedakcja telefon

795 977 761

alarmSkrzynka alarmowa

alert@lancut.gada.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@lancut.gada.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone lancut.gada.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball hosting home.pl
Mapa strony | Zapytania Google
x