Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  

Przeczytaj:
Wpadli do stawu, prowadził 15-latek
Łoś wbiegł pod koła motocykla
Ultrakolarz - Kamil z Białobrzeg
"Zaczarowała" domowników
home > Start > Aktualności > Nakaz zapłaty 90 zł za kilkuminutowy postój
Rozmiar tekstu:
AAA
ŁAŃCUT Łańcut
2019.05.31 12:31 | aktualizacja: 2019.06.04 13:02

Nakaz zapłaty 90 zł za kilkuminutowy postój

Od niedawna pod sklepami Biedronka w Łańcucie zostały postawione parkomaty. Klienci zwracają uwagę, że pobieranie biletu powinno odbywać się w inny sposób, oraz informacja jak postępować powinny znajdować się w bardziej widocznych miejscach.
Nakaz zapłaty 90 zł za kilkuminutowy postój
Nakaz zapłaty 90 zł za kilkuminutowy postój

Pierwsze 90 minut za darmo, jeśli masz bilecik za szybą

Klienci, którzy napisali do nas informowali, że dostali nakazy zapłaty stojąc w kolejce do parkomatu, a obsługująca osoba parking szybko znikała. Zaznaczają również, że tak naprawdę najbardziej widoczna informacja, że bilecik powinien być za szybą auto znajduje się dopiero przy kasach. Informacja o tym powinna być bardziej widoczna czytamy we wiadomościach od stałych klientów sklepu Biedronka.

Oto jedna z bardziej kulturalnych wypowiedzi opisująca jedną z sytuacji pod sklepem:

“Chciałbym zwrócić uwagę na bulwersującą sprawę i równocześnie ostrzec wszystkich Klientów i osoby robiące zakupy w Biedronce na w Łańcucie. Otóż wczoraj, tj. 23.05.2019 ok. godz. 18.00 kilkunastu Klientów Biedronki na Podzwierzyńcu zostało potraktowanych wysokimi mandatami w wysokości ok. 90 zł za niepobranie biletu wprowadzonego na tym terenie nowego parkometru. Nawet jeśli Klient robił zakupy przez 1.godzinę (która de facto ) jest bezpłatna i tak dostał mandat nakazujący uiszczenie opłaty. Problem w tym, że nie pojawiła się na tyle widoczna informacja o wprowadzanym parkomacie - nie ma szlabanu, nie ma widocznej informacji o zmianach. Dlatego też stali Klienci rutynowo robiąc zakupy zostali niemiło zaskoczeni po wyjściu ze sklepu. Kilkanaście osób - starsi emeryci, rodziny z dziećmi, młodzi ludzie stali wczoraj w osłupieniu, ze ktoś potraktował ich w taki sposób. Faktem jest, że bilecika nie pobrali, jednak istnieje domniemanie, że informacja o zmianach w obowiązujących przepisach parkingowych była mało skuteczna i niewystarczająca, skoro kilkanaście osób nie zastosowało się do wprowadzanych zmian. Oczywiście, że nieznajomość prawa nie zwalnia z jego przestrzegania, jednak jest tu duża nieścisłość w zakresie chęci uświadomienia potencjalnym Klientom Biedronki, że dotychczasowy wolny od opłat parking jest teraz płatny. Zatem, ktoś “nabija w butelkę" biednych ludzi(Biedronka jest dyskontem zwłaszcza dla ludzi o małym budżecie miesięcznym). Nie ukrywam, że sprawa powinna zostać zgłoszona do UOKiK, bo właściciel Biedronki jawnie stosuje praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów, które mogą spowodować znaczne straty lub niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów. Prosiłbym o nagłośnienie tej sprawy, bo sam byłem osłupiały całą sytuacja (dziewczyna drukująca mandaty uciekała przed pytaniami ukaranych Klientów), ale niektórzy z ukaranych mandatami reagowali o wiele gorzej - od furii po płacz, że nie wystarczy im pieniędzy do końca miesiąca etc... szok, ciężko było uwierzyć w ten widok. Dlatego bardzo proszę o ostrzeżenie innych. Pozdrawiam - były Klient Biedronki “

Parking obsługuje zewnętrzna firma TD System z Bielsko Białej

- Celem wprowadzenia parkingów z gwarantowanym okresem darmowego parkowania jest zapewnienie możliwości postoju naszym zmotoryzowanym klientom w lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu i niewielkiej liczbie ogólnodostępnych miejsc postojowych. Taka decyzja wynika najczęściej z obserwacji samych klientów, zgłaszających uwagi dotyczące braku miejsca do parkowania, a jej wprowadzenie każdorazowo poprzedza akcja informacyjna. Na takich parkingach zawsze wprowadzamy minimalny gwarantowany okres darmowego postoju, dostosowany do średniego czasu dokonywania zakupów w danym sklepie. Klienci są natomiast zobligowani do pobrania darmowego biletu z parkometru, potwierdzającego godzinę rozpoczęcia i zakończenia darmowego parkowania, i umieszczenia go w widocznym miejscu za szybą samochodu.

Rozwiązanie to zostało wprowadzone przed wybranymi sklepami Biedronka w różnych regionach kraju. Na ten moment na terenie Łańcuta funkcjonuje 1 parking z gwarantowanym okresem darmowego parkowania, przy ul. Piłsudskiego 64. Zarządza nim firma TD System. Wszelkie pytania i uwagi dotyczące działania tego parkingu, czy też procedur reklamacyjnych, powinny być kierowane właśnie do TD System - informuje nas Karolina Ulatowska, młodszy specjalista ds. relacji zewnętrznych w Jeronimo Martins Polska

Jak zgłosić reklamację?

Jeśli uważasz, że niesłusznie został wystawiony nakaz zapłaty, należy wysłać odwołanie na adres mailowy ( reklamacjepodkarpackie@tdsystem.com.pl) zamieszczony na nakazie zapłaty. Twoje odwołanie jak informuje TD System powinno być rozpatrzone w ciągu 14 dni od jego wysłania i do czasu udzielenia odpowiedzi 7-dniowy termin na opłacenie wezwania, zostaje wstrzymany.

Szlaban może rozwiązać problem

Jak zaznaczają Czytelnicy parking przy sklepie powinien być zamknięty, czyli przy wjeździe powinno postawić się szlaban i przy nim urządzenie, przy którym pobiera się bilecik.

Red
REKLAMA
Oceń:
4 głosy
Nakaz zapłaty 90 zł za kilkuminutowy postój, 5.0000 out of 5 based on 4 ratings
Udostępnij:   Śledzik   Facebook   GG   Twitter   Blip
Red dodany
 
Odsłon: 26337
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (20)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na lancut.gada.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Najwyżej oceniane komentarze
utgt  Ok, mają zdjęcie samochodu, nr rejestr. i co dalej? Komu mają wręczyć wezwanie do zapłaty jak nie posiadają danych osobowych właściciela pojazdu? Takie głupoty, że po biorą z CEPIK-u to sobie mogą wciskać. Przecież jest RODO i nawet gdyby chcieli zgłosić, no właśnie nie wiem co zgłosić - kradzież miejsca parkingowego, oszustwo, ucieczka bez zapłaty, itp. to żadna instytucja takich danych nie udostępnia. Ale niech zgłaszają, przynajmniej oni się wytłumaczą czy właściwie oznaczyli tą swoją "legalną" działalność. A najlepiej to też byłoby pokazać Biedronce, np. zrezygnować z zakupów w tych sklepach skoro tak bardzo się o klientów troszczą i wykazują poparcie w chamski proceder e.
1 czerwca 2019
+21
-4
Ostatnio dodane komentarze
magnolia478   Ten kto tu taj pisał ten artykuł to po pierwsze Biedronka nie jest dyskontem gdzie robią zakupy ludzie tylko o niskim budżecie miesięcznym ale też tacy co kasy mają od cholery a po drugie to na Podzwierzyńcu nie było i nie ma żadnego parkomatu.Najpierw to trzeba się doiformować a nie pisać bzdury
20 czerwca 2019
+0
-5
wyzelowany  do hanan@onet.pl   Nie wiem nie byłem nigdy pod biedrą na podzwierzyncu ale że sytuacja opisana jest z 23 informacja o tym przyeczytałm w piatek 31 postawienie lub usunięcie parkotmatu to kilka godzin roboty jaki problem zeby go zlikwidować w jeden dzien, w sumie to nie wiem po co na podzwierzyncu tam to chyba akurat tylko zakupowi sie zatrzymuja przy piłsudskiego to jest mus zeby takie cos było
4 czerwca 2019
+2
-0
gocha42  do hanan@onet.pl   był mój stary tez dostał tam nakaz, pewnie juz go niema, ale olał temat poczytalismy w sieci i nie zapłacił, firma naciąga ludzi
4 czerwca 2019
+7
-1
hanan@onet.pl   Heloo na Podzwierzyńcu nie ma zadnego biletomatu pod Biedronka nie pojmuje o co chodzi. Jeśli prtal łańcut gada zamieszcza takie niusy to może postara sie potwierdzic info????
4 czerwca 2019
+3
-5
toyman  do lancutmysli   Zlituj się. To nie jest mandat, a nakaz płatniczy. Wystawiony przez prywatny podmiot. Można olać.
4 czerwca 2019
+4
-1
toyman   TD System jako firma prywatna nie ma prawa do przetwarzania naszych danych osobowych.
Więc na dzieńdobry można olać taki nakaz płatniczy. Nie ma żadnej mocy prawnej. Nawet wtedy, jak obciążą nas "kosztami pozyskania danych w bazie CEPiK". Na tym etapie można zgłosić sprawę do Urzędu Ochrony Danych Osobowych i dobrać się im do D.
Ćwiczyłem ten temat w kilku miastach.
4 czerwca 2019
+5
-1
marek80  do hanan@onet.pl   był dostałem tam nakaz zapłaty, na piłsudskiego dalej jest ale dzis nie jak byłem rano to nie działał by wyłączony :]
3 czerwca 2019
+2
-1
hanan@onet.pl   No i nijak nie moge znalezc parkomatu na parkingu Biedronki przy ul Podzwierzyniec, wiec o co tu chodzi opisanej sytuacji z pod tej Biedronki?????
3 czerwca 2019
+4
-3
BabaJaga  do lancutmysli   Z całym szacunkiem, ale ci na parkingu to nie są pracownicy Biedronki, tylko firmy obsługującej parking. Trochę szkoda tych tych osób, bo ich ludzie besztają, ale ja nie chciałbym pracować u oszusta i naciągacza i odszedłbym z takiej firmy w pierwszym dniu pracy. Może jak nikt nie będzie chciał tam pracować to firma zmieni swoje bandyckie nawyki.
3 czerwca 2019
+4
-1
BabaJaga   Cały "mechanizm" takiego parkingu powinien być jasno przedstawiony klientom. Niestety został wprowadzony z dnia na dzień bez stosownej informacji. Może nie koniecznie szlabany, ale chociaż pobieranie biletu bezpośrednio przy wjeździe rozwiązałoby problem. Tabliczki są mało widoczne. Reklamacje można składać "mailowo". Przecież nie ma w Polsce obowiązku posiadania "mejla", a firma nie podaje na "wezwaniu" żadnego adresu żeby wysłać reklamację pocztą tradycyjną. Coś tu nie halo! Niestety wygląda to wszystko na "chamską" próbę wyłudzania wysokiej kary od nieświadomych klientów za nie pobranie biletu.
Może faktycznie zaprzestanie zakupów w Biedronce dało by co niektórym do myślenia.
3 czerwca 2019
+9
-2
Antek12   Piszą o biedronce na Podzwierzyńcu, a zdjęcie biedronki przy Piłsudskiego. To już nie wiem której biedronki to dotyczy.
3 czerwca 2019
+5
-3
marek80  do oliwkowy kogut   Teren prywatny, regulamin jest to nie jest mandat tylko nakaz zapłaty czy coś w tym stylu.
2 czerwca 2019
+2
-1
oliwkowy kogut   a od kiedy jakieś firmy prywatne mają wystawiać mandaty. od tego jest policja i inne służby państwowe,powtarzam państwowe
1 czerwca 2019
+8
-5
marek80  do lancutmysli   Od tego jest to forum zeby wyrazic swoją opinie lub dać pomysł... :] nie pozdrawiam.
1 czerwca 2019
+3
-1
marek80   Nikomu nie dogodzi, na czymś firma musi zarobic a zarabia na ,,mandatach" to juz inna historia w innych miastach tez maja problem z tą firmą. A moze szlaban ale przy wyjeździe zeby nie robic korków przy wjeździe. Bez biletu nie wyjedziesz:D jak nie masz to nakazik zapłaty :D moze było by sprawiedliwie :D
1 czerwca 2019
+4
-1
utgt   Ok, mają zdjęcie samochodu, nr rejestr. i co dalej? Komu mają wręczyć wezwanie do zapłaty jak nie posiadają danych osobowych właściciela pojazdu? Takie głupoty, że po biorą z CEPIK-u to sobie mogą wciskać. Przecież jest RODO i nawet gdyby chcieli zgłosić, no właśnie nie wiem co zgłosić - kradzież miejsca parkingowego, oszustwo, ucieczka bez zapłaty, itp. to żadna instytucja takich danych nie udostępnia. Ale niech zgłaszają, przynajmniej oni się wytłumaczą czy właściwie oznaczyli tą swoją "legalną" działalność. A najlepiej to też byłoby pokazać Biedronce, np. zrezygnować z zakupów w tych sklepach skoro tak bardzo się o klientów troszczą i wykazują poparcie w chamski proceder e.
1 czerwca 2019
+21
-4
lancutmysli   Redaktorzyno! Skoro piszesz pod koniec artykułu o szlabanie, który sugerują klienci, powinieneś już się wysilić i spróbować przeanalizować, dlaczego ów szlaban tam nie stanął. Byłoby to pomocne dla tych, którzy zgorzkniali od przymusu zapłaty 90 zł, jak Mantre powtarzają tylko SZLABAN SZLABAN bo teraz już nic innego im nie pozostało. Szlaban tam nie może powstać, pomyśl co by się stało, gdyby w godzinach szczytu choćby 2-3 auta oczekiwały na wjazd do Biedronki. Zator! Korek! Paraliż komunikacyjny! I takie coś winno się w tym artykule znaleźć. Osobiście jestem przeszczęśliwy, że parkometr się tam znalazł! Czuję ulgę, bo nie muszę już szukać miejsca parkingowego gdzieś "na dziko" pod "chińczykiem", parkuję, pobieram bilet i idę do sklepu na zakupy. Szkoda mi tylko tych biednych pracowników w zielonych koszulkach. Są tyle winni tej całej sytuacji co nic, a banda rozwścieczonych gapiów chce rozedrzeć ich na strzępy.
Apeluję więc do rozsądnych ludzi! Opamiętajcie się, dajcie pracownikom Biedronki żyć! Jeśli już dostaniecie mandat z powodu gapiostwa- piszcie odwołanie, ale nie drzyjcie kotów na tych biednych ludziach, którzy tam pracują!
I jeszcze trochę mojej prywaty, jesteśmy tylko ludźmi i popełniamy błędy, ale odrobina uwagi, podniesienie czoła do góry i NIKT ŻADNEGO MANDATU PŁACIŁ NIE BĘDZIE !
1 czerwca 2019
+13
-12
adamus   tak, całkiem możliwe, że próbują wykorzystywać Klientów.. Opinie o tej firmie TD system są masakryczne - w Internecie można sporo o nich przeczytać negatywnych rzeczy - chyba małe szanse na uznanie reklamacji...
1 czerwca 2019
+11
-6
adminek   Zobaczycie co się będzie działo kiedy w centrum miasta wprowadzą płatne parkowanie.
To będą iście dantejskie sceny. Nie mogę się doczekać aż mi ktoś bramę zastawi i dostanie mandat :D
31 maja 2019
+20
-12
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu lancut.gada.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
REKLAMA
reklama
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA
REKLAMA

Ostatnie komentarze

REKLAMA
REKLAMA
 
telRedakcja telefon

535 977 761

alarmSkrzynka alarmowa

alert@lancut.gada.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@lancut.gada.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone lancut.gada.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball hosting home.pl
x