Każdy Klient kupuje wzrokiem, ale nie ma czasu na dokładną analizę
Badania zachowań konsumenckich od lat nie pozostawiają żadnych złudzeń. Potencjalni odbiorcy, czyli Twoi przyszli Klienci, mają coraz mniej czasu na analizowanie przekazu marketingowego od firm. Utarło się przekonanie, że tytułowe pięć sekund jest błyskawiczną chwilą, w ramach której musisz zwrócić uwagę potencjalnego konsumenta oraz zainteresować go swoją firmą. Dużo, jak na tak ograniczoną ilość czasu, prawda? Okazuje się, że niezupełnie! Klienci są w stanie właśnie w 5 sekund dokonać ważnej decyzji, gdzie decydują o ich końcowej relacji z konkretnym brandem. A jeżeli w trakcie pierwszego spotkania nie wypadniesz atrakcyjnie, drugiego może już zwyczajnie nie być. Mówimy tutaj przede wszystkim o wyeliminowaniu efektu zasypywania Klienta wieloma niepotrzebnymi informacjami. Na tym etapie nikogo nie interesują cenniki, szczegóły oferty czy rekomendacje od dotychczasowych partnerów. Tutaj liczy się prostota, skuteczność i swego rodzaju element tajemniczości. Dlatego właśnie projektując kampanię marketingową uwzględnij nie tylko dalsze kroki reklamy, ale również ten pierwszy kontakt z Klientem.
Dlaczego zewnętrzna identyfikacja odegra kluczową rolę w pozyskaniu Klienta?
Odpowiedź na takie pytanie jest bajecznie prosta. W miejscach, gdzie znajdziesz ogromne ilości potencjalnych Klientów, po prostu musisz odpowiednio zaprezentować swoją markę. Często w tego typu przypadkach mówimy o konieczności inwestowania w marketing outdoorowy, który widoczny jest praktycznie na każdym kroku. Zwłaszcza w centrach dużych miast. Już sama obecność w tak atrakcyjnej lokalizacji nie jest wystarczający. Potencjalny odbiorca będzie wręcz przebodźcowany komunikatami reklamowymi z każdej strony, dlatego Twój musi być naprawdę wyjątkowy. Firma VERACO od lat specjalizuje się w projektowaniu oraz tworzeniu liter przestrzennych czy nawet podświetlanych kasetonów. To aktualnie jedna z najpopularniejszych i jednocześnie niezwykle skuteczna metoda promowania własnego brandu na zewnątrz. Graficzna koncepcja, krótki przekaz bądź estetyka wykonania to czynniki, jakie sprawiają, że w 5 sekund przyciągniesz uwagę Klienta i stworzysz sobie okazję do zapadnięcia mu w pamięć. A co z firmami bez zewnętrznej reklamy? Będą one istnieć, natomiast z pewnością nie można powiedzieć, że są one liderami w swojej branży.