UWAGA!
Teraz możesz wysłać nam zdjęcie bezpośrednio z Twojego telefonu komórkowego.
Utwórz wiadomość MMS i wyślij na adres alert@lancut.gada.pl
(adres e-mail wpisz zamiast numeru telefonu nadawcy).
Według prognoz zakończenie inwestycji to 2020 bądź 2021 rok.
O działaniach podjętych przy opracowywaniu dokumentacji dotyczącej budowy łącznika między autostradą A4, a drogą krajową nr 94 w Głuchowie pisaliśmy w czerwcu ubiegłego roku: Łącznik krajowej "czwórki" z autostradą w realizacji. Od tamtego momentu w terminarzu inwestycji nie dokonano znaczących zmian, a o jej szczegółach rozmawiano w zeszłym tygodniu podczas specjalnej komisji w Urzędzie Miasta.
- Mamy zakończony Program Funkcjonalno-Użytkowy, który mógłby stanowić podstawę do ogłaszania przetargu w systemie "projektuj-buduj", ale nie chcemy tego robić - mówił dyrektor Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie mgr inż. Piotr Miąso. - Podjąłem decyzję, że pójdziemy w bardziej tradycyjny sposób budowy, ze względu na to, żeby mieć jeszcze większy wpływ na rozwiązania, które będą powstawały w trakcie projektowania - wyjaśniał.
To oznacza, że wykonawca, który wygra przetarg otrzyma gotowy projekt budowlany ze wszystkimi zgodami, a jego rolą będzie tylko dopracowanie projektu wykonawczego, czyli wprowadzenie swoich technologii i rozwiązań funkcjonalnych.
Kalendarium inwestycji
W tej chwili przygotowywany jest wniosek o decyzję zezwalającą na realizację inwestycji. W przyszłym miesiącu podpisana zostanie umowa z projektantem. Przetarg na wyłonienie wykonawcy ma być ogłoszony początkiem przyszłego roku. Zakończenie inwestycji to lata 2020/2021.
Jak zapewniał dyrektor PZDW Piotr Miąso: - według mojej najlepszej wiedzy nie ma żadnego odwlekania tej inwestycji w czasie. Zarządowi zależy, żeby ten łącznik powstał jak najszybciej to możliwe.
Do uzgodnienia zostaje jeszcze kwestia chodników i ścieżek rowerowych, które decyzją zarządu województwa mogą być realizowane tylko i wyłącznie przy udziale finansowym samorządu. To gdzie takowe powstaną i jak rozłożą się proporcje finansowania będzie ustalane w przyszłości. Pod uwagę brane jest także postawienie ekranów akustycznych, ale jak podkreślał dyrektor PZDW tylko w miejscach, w których będzie to konieczne.
Szacuje się, że koszt inwestycji nie przekroczy kwoty 40 mln zł.
W załączeniu plan orientacyjny przebiegu łącznika.
Chmiel
REKLAMA
Oceń:
1 głos
Łącznik bez zmian, 5.0000 out of 5 based on 1 ratings
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Najwyżej oceniane komentarze
7dc-10a
~ Sandały Jana Witam, przybywam z przyszłości, mam przekaz- łącznik w 2020 będzie tak, jak autostrada w 2012.
20 stycznia 2017
+13
-0
Ostatnio dodane komentarze
66f-f4f
~ Rexs Zastanawiam się czy będą wykonane bariery/ekrany ochronne z racji tego, że ruch będzie spory. Jestem ciekaw czy mieszkańcy już walczą o ekrany inaczej będzie bardzo głośno. Niewiele kierowców jadących od Rzeszowa, będzie jeździło przez zakorkowaną, ciągle zamykaną przez pociągi ulicę Podzwierzyniec. Szkoda, że odwlekają budowę, gdyż to powinno być zrobione już 3 - 5 lat temu.
4 lutego 2018
+2
-1
544-1ef
~ zdzicho dachowiec łącznik puskajnie wzdłuż torów przez bażantarnie a wiadukt wybudować koło polmosu .tanio i mądrze
21 stycznia 2017
+3
-9
7dc-10a
~ Sandały Jana Witam, przybywam z przyszłości, mam przekaz- łącznik w 2020 będzie tak, jak autostrada w 2012.
20 stycznia 2017
+13
-0
2cc-f16
~ kierowca Skoro ma to być teoretycznie "obwodnica" Łańcuta, to po jaki grzyb wydawać miliony na chodniki, ścieżki rowerowe i inne ***** skoro całą można spokojne pokonać rowerem lub pieszo osiedlowymi uliczkami, wcale nie nadkładając drogi. To ma być droga na wyprowadzenie ruchu pomiędzy starą 4 a autostradą z Podzwierzyńca i z przejazdu kolejowego w Łańcucie.
20 stycznia 2017
+10
-1
f5a-5ee
~ GDDKiA do CBAdo~ zzz Taki mały cytat co do kosztów Jak za 20 mln można zrobić NIC "Pozwolenie jest ważne i kwestia tylko, żeby państwo polskie miało pieniądze i podjęło decyzję o budowie. Jest to projekt, który ma pozwolenie od kościoła Chrystusa Króla do Bispolu w Głuchowie. GDDKiA wydała na niego już ponad 20 mln zł. Całość kosztować ma ok. 200 mln zł - wyjaśniał starosta powiatu łańcuckiego Adam Krzysztoń."
20 stycznia 2017
+6
-0
f5a-5ee
~ !!do~ zzz A nie przyszło Ci do głowy, że może ktoś sie wystraszył i wycenił to uczciwie ?
20 stycznia 2017
+5
-0
52b-145
~ kozak He, he, he! Na "dojną zmianę" trzeba coraz więcej to gdzie indziej się obcina wydatki!
20 stycznia 2017
+10
-2
d12-862
~ zzz był koszt 40 milionów, później 63 mln, jeszcze później koło 80mln, a teraz nie przekroczy 40 milionów? czyli co idziemy w kierunku oszczędności tylko jakim kosztem? między innymi ekranów dźwiękochłonnych i czego jeszcze?
20 stycznia 2017
+5
-1
88e-4c1
~ power POle, czu ugór?
20 stycznia 2017
+1
-8
968-d73
~ głuchowiak k@@wa moje pole
20 stycznia 2017
+2
-7
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu lancut.gada.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.